26
Kwi
09

Potężny Wave Serpent!

• Wave Serpent – podstawa zmechanizowanej armii Eldarów, jeden z najlepszych transporterów w grze, szybki, piekielnie mobilny, diablo wytrzymały i pozwalający na naprawdę paskudne sztuczki. Cała taktyka o wdzięcznej nazwie „Swordwind” opiera się właśnie na tym pojeździe. W czym tkwi sekret eldarskiej zabawki? W jej niewiarygodnej wytrzymałości. Owszem, pancerz 12/12/10 nie wygląda zbyt imponująco, szczególnie za 90 punktów bazowych jakie trzeba zapłacić, by Wave Serpent’a w ogóle dostać.  Nawet dodatki w postaci Skimmera i Fast nie wyjaśniają kosztu dwóch Rhino’sów z hakiem. Dopiero wbudowany Energy Field klaruje sprawę – każda broń o sile większej niż 8 jest traktowana tak, jakby miała siłę 8. Z broni dystansowej nie można też uzyskać dodatkowej kostki penetracji, tak więc melta nie jest dla Serpenta jakoś szczególnie niebezpieczna. Pole energetyczne obejmuje przedni i boczny pancerz. Nie uważacie, że czas na odrobinę Warhammerowskiej Matmy?

1/3 efektów w tabeli gwarantuje zniszczenie pojazdu, a więc potrzebujemy statystycznie 3 penetracji, by mieć pewność zniszczenia pojazdu. Ponieważ Wave Serpent przeważnie będzie nam pokazywał pancerz równy dwanaście, i nie dostajemy podczas strzelania żadnych dodatkowych kości na penetrację, tylko wynik 5 i 6 daje przebicie pancerza (8+5=13, 8+6=14). Czyli musimy 9 razy trafić paskudę, by zapewnić sobie trzy penetracje  i statystyczną „śmierć” pojazdu. Oczywiście, mówimy o 9 trafieniach z siłą minimum 8. Dla przeciętnego Kosmicznego Marynata (BS:4) to będzie 13,5 strzałów! Całkiem sporo pocisków z siłą 8 lub większą trzeba posłać w kierunku Wave Serpenta, by ten się rozpadł!

Ale, ale, Wave Serpent jest antygrawem! Jeżeli ruszał się swoją najwyższą prędkością (Flat Out), to każde przebicie z efektem Unieruchomienie (Immobilize) również go rozwala! Niestety, Wave Serpent latający z maksymalną prędkością dostaje 4+ cover save’a. Co to oznacza? By wysadzić Flat Out’ującego antygrawa potrzebne są 4 penetracje (4, bo 2 zostaną wybronione przez rzut ochronny, dwa „przejdą”, a pędzący Wave Serpent wybucha na efekcie 1,2 lub 3 – czyli 50% szans). 4 penetracje z przebijaniem się tylko na 5 i 6 oznacza, że aż 12 strzałów z siłą 8 lub większą musi uderzyć w naszego wesołka, by mieć statystyczną pewność, że się rozleci na kawałki. I ponownie, dla kogoś z BS’em równym 4 oznacza to oddanie aż 18 strzałów z siłą 8 lub większą! To naprawdę sporo.

Jak widać, w obu przypadkach nie jest łatwo rozwalić nawet jednego Wave Serpenta – oczywiście, wiemy jak to bywa ze statystyką. Raz się uda roznieść go jednym pociskiem, drugi raz okaże się że i 30 strzałów nie starczyło. Zabawa zaczyna się dopiero wtedy, kiedy tych Wave Serpentów jest na stole 5-6 – tyle, ile przeważnie fruwa w zmechanizowanych eldarowskich listach. Pytanie: Czy armia, w której wydano 1/3 punktów na transportery ma prawo być skuteczna? Wystarczy przeanalizować grubaśny temat na Warseer.com, by dowiedzieć się, iż ta taktyka odnosi spore sukcesy. Po pierwsze – cała armia zaczyna w rezerwie. Co to daje?

  • Wróg traci całkowicie jedną turę strzelania – zwyczajnie, nie ma celi, do których mógłby otworzyć ogień.
  • Działamy reakcyjnie – my już wiemy, gdzie stoją zabawki przeciwnika, i możemy dobrać odpowiednie remedium, by je zwalczyć.
  • Wychodzimy z rezerw na 2+ lub 3+. Czemu? Autarcha daje nam taką zdolność – jeden autarcha dodaje +1 do rzutu na rezerwy, dwóch dodaje +2. I tutaj zależy, co wolimy – czy większą losowość i wsparcie Farseera, czy praktycznie minimalny wpływ losowości i brak wsparcia Farseera.
  • Pierwsza nasza tura?  Flat Out wszystkimi Wave Serpentami – z ostrzału, jak wynika ze statystyki, wróg musiałby się solidnie napocić by nas strącić. 24″ ruchu pozwalają nam na ustawienie się praktycznie jak tylko chcemy na polu bitwy i przygotować się do walki w kolejnej turze. Jeżeli wróg zaszarżuje nasze transportery, wciąż mamy spore szanse na przetrwanie – trafia nas bowiem tylko na 6’tkach.
  • Striking Scorpions + Wave Serpent = Outflankujący na 2+/3+ transporter pełen specjalistów do walki wręcz. Wszelka artyleria i piechota ciężkiego wsparcia ogniowego już nas bardzo nie lubi – devastatorzy, havocki, broadside’y, thunderfire cannon, lootasi.
  • Howling Banshees + Fire Dragons (naturalnie w Wave Serpentach). Ulubione przez eldarskich graczy kombo stworzone do walki z terminatorami i MEQ’ami. Najpierw kładziemy ciężki ogień z melt a potem wykańczamy to, co jeszcze stoi wielce radosną szarżą wypełnioną po brzegi power weapon’ami. Eat that, space marines!
  • Kradzież Objectiva nigdy nie była taka prosta – Dire Avengers są Troopsem, a więc mogą zdobywać objectivy. 24″ ruchu pozwala nam na łapanie lub kontestowanie objectivów praktycznie w ostatniej turze gry. A co jest najlepsze? Że nie muszą nawet wysiadać z pojazdu… a przecież dla Dire Avenger’ów Falcon jest „dedicated transport’em”. Zdobywający objectivy Falcon? Hell yeah!

Oczywiście, nie ma armii niezwyciężonych, a zmechanizowani eldarzy są niesamowicie trudni do opanowania – mamy mało jednostek i każda strata boli nas jak jasna cholera. Jakież to szczęście, że nasza wyspecjalizowana elita wojowników może podróżować spokojnie, dzięki Wave Serpentom – twardym, szybkim i niezawodnym!

Reklamy

3 Responses to “Potężny Wave Serpent!”


  1. 1 Kasztanieta
    04/26/2009 o 21:49

    fajny blog ;p

  2. 04/26/2009 o 22:07

    Będzie fajny, jak się rozwinie ;)

  3. 3 Hawaj
    04/26/2009 o 23:24

    No nareszcie znalazłem tego bloga ;P
    Czekam na więcej tekstów o taktykach. Może tym razem coś w stylu : „nasz kochany rhino”??


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


Ćwierkanie!

  • Czemu nie było wczoraj wpisu? Bo pracuję nad czymś ekstra fajnym ;) No, i na weekend wyjezdzam do rodziny! 7 years ago
  • @nudge0nudge Only six tweets so far? Come on! You Can Do Better! I have faith In You! xD 7 years ago
  • Przeprowadzka zakończona spektakularnym sukcesem! Tesco 24h około trzysta kroków od wyjścia? Rozkosz! 7 years ago
Kwiecień 2009
Pon W Śr C Pt S N
    Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Staty:

  • 66,225 Wejścia

%d blogerów lubi to: