29
Maj
09

Projekt: Echelon

echelonHej ho wesoła kompania! Pamiętacie może jeszcze te odległe  czasy (zeszły wtorek), kiedy to założyłem temat na Gloria Victis śmiele zakładając, iż z powodu ataków nudy muszę zrobić jakiś dodatek, suplemencik, cokolwiek do Warhammera  40k? Nie? No, to już się przypominam! Mój personalny kajecik zwany wdzięcznie bzduropisem pełen już jest konceptów wszelakich na misje i ich fabularne tła. Uznałem jednak, iż EchelOn potrzebuje jeszcze jakiegoś  „Wow!” , więc obok misji mam zamiar dodać coś, co aktualnie nazywa się Środowiskami. Jest to zestaw zasad  zmieniających sposób prowadzenia rozgrywki, ale nie wpływający na takie rzeczy jak rozstawienie i cel misji. Ot, dla przykładu prowadzenie walki na wulkanicznej planecie daje takie oto cuda:

Na początku każdej rundy należy wykonać rzut K6 w celu uzyskania efektu, który będzie trwał aż do kolejnej rundy:

1 – Erupcja! Ziemia drży i pęka, kiedy ogromne masy magmy napierają na nią pod monstrualnym ciśnieniem, by za chwilę eksplodować, niszcząc  wszystko na swojej drodze! Rzuć 2k6 i kość rozrzutu. Wynik odmierz w calach w wyznaczonym przez kość rozrzutu miejscu, mierząc od miejsca, w którym aktualnie leży kość rozrzutu. Połóż  w tym punkcie duży wzornik wybuchu. Każdy model znajdujący się w zasięgu wzornika otrzymuje jedno trafienie z siłą 5, bez rzutu ochronnego za pancerz. Każdy pojazd w zasięgu wzornika otrzymuje automatyczną  penetrację.

2 – Trujące opary! Ze szczelin w popękanej ziemi zaczynają wydobywać się wyjątkowo trujące opary. Każdy model na polu bitwy otrzymuje automatyczne trafienie z siłą 2.

3 – Względny spokój. Nic się nie dzieje.

4 – Chmury parowe! Całe pole bitwy błyskawiczne pokrywa się gęstymi chmurami pary wydobywającymi się ze wszystkich szczelin w wyniszczonej ziemi. Wszystkie jednostki otrzymują rzut na osłonę (5+), a pojazdy są traktowane jako „Zakryte (Obscured)”.

5 – Płynąca magma! Ziemia drży delikatnie i dymi, kiedy tuż pod jej kruchą skorupą przepływają tysiące ton gorącej magmy. Całe pole bitwy jest traktowane w tej rundzie jako Niebezpieczny Teren. Dowolna jednostka/model może zaniechać wykonywania testu na niebezpieczny teren, jeżeli gracz zdecyduje, że ta jednostka/model będzie się ruszać w tej rundzie zgodnie z zasadą Powolny ale skuteczny (Slow & Purposeful).

6 – Potok Piroklastyczny! Z pobliskiego wulkanu wydobył się rozrywający ryk, a gorący podmuch przyniósł ze sobą prawdziwą lawinę wrzących skał, lawy i wyładowań elektycznych. Wszystkie urządzenia na polu bitwy przestają funkcjonować poprawnie. Wszystkie pojazdy nie mogą nic zrobić w tej rundzie, a każdy model ma BS zmniejszony o 1 (urządzenia i systemy celownicze szwankują).

No cóż, powyższa tabela jest po pierwsze projektem, po drugie tylko kawałkiem, rąbkiem, skrawkiem i zrywką z pełnego zakresu możliwości, jakie będą oferować Środowiska.  To powyższe co turę dodaje jakiś „bonus” w postaci planety, która bierze udział w walce i chce nas wszystkich zabić. Czy to nie miłe?

Na dziś wystarczy tego oficjalnego „Preview”. Jeżeli macie jakieś pomysły względem czegoś a la Środowiska, nie omieszkajcie napisać na Maila lub nawet w komentarzu do wpisu ;) Stay in touch lads and ladies, kolejna odsłona prac nad projektem w przyszłym tygodniu!

Reklamy

4 Responses to “Projekt: Echelon”


  1. 1 Cylindryk
    05/29/2009 o 10:10

    Bandy Orków trafiające na 6+. yea…
    Imo przesada w 1 zdarzeniu. Autopenka? Bardziej logiczny byłby autoglan…

    Przypominam, iż SM wszelkiej maści są odporni na większość znanych i nieznanych trucizn, dodatkowo ich pancerze są bardzo szczelne (z wyjątkiem głupich sierżantów… :P).

    I jeszcze na temat 5: co się dzieje gdy jednostka już wcześniej posiadała S&P? :P

  2. 2 Sir_BUBU
    05/29/2009 o 10:57

    Patrząc na zasady myślę sobie „Będzie krwawo, oj będzie krwawo”. B)

    Chciałbym zauważyć jednak , że marines jakimś cudem nie są odporni na te „wszelkiej maści są odporni na większość znanych i nieznanych trucizn”. Patrzmy przykład Benewoulfa (czy jak ten syf anty-marines nazywa), ma jakiś sprej chemiczny i rani na 2+ a do tego ma ap 3, niby marines powinni być odporni na takie coś.

    Jeśli chodzi o pojazdy i te automatyczne przebicia, to moim zdaniem przesada. Uważam, że najlepiej byłoby wprowadzić trafienie z siłą np 6 i zasadą melta (tak żeby było 2k6 na test penetracji).

    Pozdrawiam…

  3. 3 el
    05/31/2009 o 11:11

    Przy efekcie 1 lepiej byłoby mierzyć od środka stołu i scatterować powiedzmy 4k6 na strzałce i 2k6 na hicie.
    Bo mierząc od scatterka to mogę zrobić krzywdę przeciwnikowi ;) Wystarczy że rzucę scatterem w jego ulubiony oddział ;)

    Ale idea mi się podoba. Fajne urozmaicenie. A gdyby jeszcze dodać dynamicznie zmieniające sie pole bitwy… Np gdyby w miejscu erupcji zostawał krater za który można złapać cover to już w ogóle byłoby fajnie ;)

  4. 4 Gurthrog / Gobbos
    05/31/2009 o 12:40

    krater ale bardzo niebezpieczny

    Echelon to fajny pomysł. Kiedyś dawno temu natrafiłem na zasady kampanii opierające się na tym, że każdy gracz dysponował kilkoma lokacjami, każda lokacja dawała jakiś bounus np +50 pts wargear, odblokowanie slota i takie tam a gra polegała na tym że jak się dwóch spotkało to losowo rzucali kolejny teren o który się biją oraz na szalę kładli jeden ze swoich terenów, wygrany zabierał swój teren i dodatkowy wylosowany lub przeciwnika, a przegrany brał ten co został.

    Myślałem kiedyś nad stworzeniem czegoś podobnego, rozgrywającego się na hive worldzie. Gracze biliby się na terenie wylosowanym i byłyby fabryki, underhive, park/zoo/dżungla, targowisko, deamon infested, tyranid infested i kilka innych (11 opcji) każde z tych miejsc oznaczało by inny bonus do armii, byłoby innym ŚRODOWISKIEM. Myśłałem też o 2 lokacjach na (2d6: 11 i 66) super specjalnych. 11 mogłoby być bardzo niebezpieczne (np warp gate) a 66 zawierać specjalny artefakt do zdobycia.

    Nigdy jednak nie miałem czasu aby taką kampanię napisać, poukładać i przeprowadzić. Dużym jej plusem jest to, że nie wymaga GMa bo wszystko się samo dzieje.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


Ćwierkanie!

  • Czemu nie było wczoraj wpisu? Bo pracuję nad czymś ekstra fajnym ;) No, i na weekend wyjezdzam do rodziny! 7 years ago
  • @nudge0nudge Only six tweets so far? Come on! You Can Do Better! I have faith In You! xD 7 years ago
  • Przeprowadzka zakończona spektakularnym sukcesem! Tesco 24h około trzysta kroków od wyjścia? Rozkosz! 8 years ago
Maj 2009
Pon W Śr C Pt S N
« Kwi   Czer »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Staty:

  • 66,349 Wejścia

%d blogerów lubi to: