05
Lip
09

Nowości Infinity z Czerwca – Rzut okiem.

Nareszcie na stronie Infinity można dorwać zasady do nowiutkich, czerwcowych modeli – Oniwabana z Yu Jing, Moderatorów od Nomadów, Hasasynów Muyib dla Haqqislamu i Wulverów z Ariadny, a to oznacza nie mniej, nie więcej, jak możność zagrania tymi cudami oraz zabawę w teorię, którą mam zamiar właśnie uprawiać – oglądając staty, cenę, umiejętności i sprzęt naszych nowych zabaweczek, czas na spisanie przemyśleń na ich temat, dla potomności i lepszej, radosnej przyszłości!

_muyibZacznijmy od nowego asasyna, który ma nie tylko piękny model, ale również błyszczy w swych zasadach. Ta liniowa piechota została wyszkolona w celu perfekcyjnego władania ładunkami wybuchowymi i bronią przeciwpancerną. Ich celem jest eliminowanie T.A.G’ów  i pojazdów przeciwnika, wysadzanie struktur i podkładanie ładunków wybuchowych pod obrane przez dowództwo cele. I jak to bywa w wypadku asasynów, zostali świetnie wyszkoleni i doskonale wyposażeni!  Muyib oferuje nam aż siedem wariantów wyposażenia/umiejętności, a każdy z nich ma swoje solidne strony – na szczęście przy dostępności równej 2 możemy sobie pozwolić na sprawienie radosnej parki. Jak na jednostkę przeciwpancerną przystało, za niewielkie punkty i zaledwie 0,5 SWC dostajemy  (obok standardowego Karabinu i lekkiego shotguna) Panzerfausta i Demo Charges – dwie rakiety oraz ładunki wybuchowe w tak dobrej cenie są zdecydowanie darem od Allaha. Druga, tańsza opcja to grenadier pełną gębą, wyposażony w zwykłe oraz dymne granaty Muyib to świetna opcja taktyczna – dymek zawsze się przydaje, a za koszt SWC równy zero jest absolutnie rozkosznym (nie zapominajmy, że masz też zwykłe Bum Bum Gruszki). Kolejne opcje to już panowie z umiejętnością Minelayer, czyli wspomagacze defensywy – postawienie miny w kamuflażu na początku gry za całkiem darmo jest fajną opcją, a nie zapominajmy że nasz Muyib biega sobie z jedną rakietą (D.E.P) oraz  – do wyboru – E/maulerem lub minami wirusowymi. Oba sprzęty są fantastyczne i oba powodują smuteczek na minach tej wrogiej ciężkiej piechoty. Kolejny wariant, mój faworyt numer dwa, jest przyjaciel z X-Visorem i Spitfire’em – och ależ on rozkoszny! Brak ujemnego modyfikatora za daleki zasięg na tak ciężkiej broni jak Spitfire to, jak to mówi mój stary kumpel, ‚siakaś maszakra’ – siła ognia tego Muyiba jest niesamowita, i choć brakuje mu asów w rękawie jak jego funfel z E/maulerami czy z minami, to ten wariant jest idealnym ciężkim wsparciem ogniowym dla naszej formacji. I teraz mój absolutny faworyt numero uno grande – Muyib Doktor! Pieprzony lekarz z pieprzoną rakietnicą. Totalnie już pogrzało tych hasasynów, by chirurgowi polowemu dawać do ręki rakietę, ale koncept jest boski – zaraz ci opatrzy nogę, tylko najpierw pierdyknie z rakiety w ten hangar. Jak widać, warianty bardzo sympatyczne i całkiem zdywersyfikowane – możemy miec Muyiba „Wsparcie Ogniowe”, możemy mieć Muyiba „Pole Minowe”, możemy mieć Muyiba „Czysty Anty TAG” albo też Muyiba „Crowd Control”, więc bez ściemy, duży wybór jak na jeden model. Dorzućmy do tego fakt, że każdy z nich jest religijną jednostką (nie traci głowy gdy zginie dowódca) oraz posiada Valor: Dogged, więc śmieje się pogardliwie ze stanu nieprzytomności, i wymaga dwóch solidnych ran, by paść i nie wstać. Ogółem, jednostka na piąteczkę z plusem – tania, użyteczna, dająca szerokie spektrum możliwości i zdecydowanie uzupełniająca lukę w szeregach Nowego Islamu!

_bakuninmodModeratorzy z Bakunin to dość nietypowa jednostka liniowa – tania i z dziwacznymi statystykami. Ani to mocne, ani skuteczne w walce (jakiejkolwiek…), ani nie ma Siły Woli odpowiedniej, by dobrze się sprawdzać w roli Hakera czy Medyka. Jego wykorzystanei będzie raczej wysoce sytuacyjne – wbudowany BioTech Shield na tak taniej jednostki to ciekawe posunięcie, i zgrabnie pomaga przetrwać ostrzał z broni wirusowej lub działanie pulsów elektromagnetycznych. Shock Immunity z Electric Pulsem gwarantuje niezgorszą przeżywalność w walce wręcz, chociaż sam Moderator nie jest  w stanie skutecnie stuknąć wroga w starciu. Możliwość dodania niesamowicie taniego Spitfire’a do formacji to bardzo interesująca opcja! Co prawda BS równe 10 oraz słabiutka wytrzymałość nie gwarantuje wielkich, spektakularnych wyników, ale koszt rzędu 16 punktów i zaledwie 0,5 SWC za tak dobrą spluwę to niezła cena, godna przemyślenia. Najfajniejszą jednak opcją jest Moderator z Markerem, czyli dwupociskową wyrzutnią rozstawianych Repeaterów – możemy dosłownie wstrzelić Repeater w interesujące nas miejsce co błyskawicznie może wpłynąć na taktyczną skuteczność  naszych hakerów. Ogólnie rzecz ujmując moderatorzy z Bakunin to ciekawa opcja liniowej piechoty dla armii opartej na hakerach, gdzie  mogą posłużyć jako miotacze Repeaterów lub jako niesamowicie tanie wsparcie ogniowe. Oceniam na czwórkę z minusikiem.

_wulverDziewiąty regiment grenadierów Wulver to fantastyczna jednostka wielozadaniowa – goście mają statystyki solidnej, średniej piechoty, są doskonale uzbrojeni i błyszczą w walce wręcz. Na samym początku rzućmy właśnie okiem na ich możliwości bojowe w starciu. Frenzy powoduje, iż po zadaniu jednej rany panowie stają  się lekko niezorganizowani (impetous), co jednostką do walki wręcz o regularnym wyszkoleniu nie przeszkadza, a wręcz pomaga. Berserk to potężna umiejętność do walki wręcz, choć nieco ryzykowna – co prawda uderzanie z CC równym 24 (18 na bazie, modyfikator +6 za Berserk) na zwykłym rzucie to masakra, ale szanse przeciwnika na trafienie i zranienie naszego wojaka też są  duże, bowiem również  atakuje zwykłym ciosem, a my nie dostajemy bonusu +3 do pancerza za udany rzut CC. Na szczęście mamy sporą szansę na krytyka a broń AP ślicznie pozwala nam na krojenie większych od siebie pudzianów. Wisienką na szczycie Wulverów jest umiejętność Natural Born Warrior, która neguje wszystkie poziomi Martial Art oraz Berserk u przeciwnika – jak sami widzicie, ci panowie zostali stworzeni, by zabijać na dystans wyciągnięcia ręki. Dorzućmy do tego dwie rany oraz Climbing Plus, by dostać twardą i bardzo mobilną jednostkę. W walce strzeleckiej nasi panowie nie są wcale ułomkami! BS 12 to niezgorsza umiejętność strzelecka, ale co najważniejsze, Wulverowie mają fantastyczny ekwipunek – Mk-12 to Combi-Rifle na sterydach, doskonała broń szturmowa średniego dystansu. T2 Rifle to zaawka o mniejszej sile przebicia, ale każdy niezdany pancerz trafionego celu zamienia się w dwie rany, więc zwykłe jednostki których pancerz nie powstrzyma pocisku, giną na miejscu, nie dając szansy wrogiemu medykowi na zadziałanie.  Cięki shotgun to ciężki shotgun, bardzo mocna broń na krótki dystans. Na dodatek każdy Wulver ma granaty! Podsumowując tę jednostkę, jest to fantastyczny dodatek do Ariadny, doskonała ciężka jednostka uderzeniowa, która sprawdzi się zarówno w walce strzeleckiej jak i w starciu wręcz. Oceniam na szóstkę z plusem!

_oniwabanNo i nareszcie czas na Człowieka w Ogrodzie, pana Oniwabana z Yu Jing’u. Czy wiecie, że  Oniwaban jest zwyczajnie inną nazwą, innym terminem określającym pospolitego Ninje? W grze jest właśnie taką jednostką, jaką ninja być  powinni – doskonałym mordercą  do walki wręcz, uzbrojony w taki sposób, by zabijać szybko i skutecznie. Termo optyczny kamuflaż  to przyjemny standard dla każdego Homo Ninja, ale w połączeniu z Superior Infiltration błyszczy, dając nam niesamowitą  możliwość bez stresowego wystawienia naszego gościa absolutnie wszędzie. Martial Arts Lv.4 nie tylko gwarantuje nam zestaw przyjemnych dodatków do walki w starciu, ale też niweluje pierwsze  trzy poziomy tej umiejętności u wroga, co pozwala Oniwabanowi na skuteczną walkę z wrogimi jednostkami dedykowanymi do walki wręcz. Last, but not least – Monofilament CCW gwarantuje, iż trafiony cel będzie miał spore  kłopoty, by się uratować przed nieuchronną śmiercią. Doskonałym dodatkiem jest danie naszemu człekowi w ogrodzie broni ze wzornikiem w postaci bardzo mocnego Nanopulsera – wreszcież jego przeciętne BS nie powoduje, iż w walce strzeleckiej jest totalnie bezużyteczny. Suma summarum, Oniwaban to Ninja okrojny z dodatków w postaci możności bycia Hakerem czy Snajperem, ale w zamian oferujący absolutna dedykację do walki wręcz, w której potrafi być bardzo zabójczy, nawet dla najtwardszych wojaków przeciwnika. Oceniam na piąteczkę  z minusem, za tylko jeden wariancik.

Reklamy

6 Responses to “Nowości Infinity z Czerwca – Rzut okiem.”


  1. 1 Gurthrog / Gobbos
    07/06/2009 o 02:29

    Ten ogrodnik to jest dokładnie taki jak potrzebowałem, mógłby się oczywiście ruszać 6-2 i AVA 2 mieć ale już nie bądźmy małostkowi. Tak o tym piszę bo stwierdziłem że najprawdopodobniej zbierać będę najemników z połączonych frakcji Nomadów, Haqqislamu i Yu Jing a myślą przewodnią tego zgrupowania będzie TO camuflage. Miałem spory dylemat jak to pogodzić z chęcią dołączenia 3 najemników do tego zestawu ale na szczęście pojawił się ogrodnik. Żal mi trochę tej lekarki z WIP 17 ale nie można mieć wszystkiego. Szkoda też że grupy najemników nie mogą brać jednostek klasyfkowanych „mercenary troops” tak jak inne frakcje czyli po normalnym AVA. Nie jestem tez przekonany do tego czy frakcja „Mercenary” liczy się do limitu 3 frakcji armii najemniczej. Wziąłbym też Miyamoto Mushashi jest fajny i tani.

    • 2 Dabi
      07/06/2009 o 14:48

      Najmnikami na żadnym turnieju nie zagarsz. Ba nawet do gry domowej są mocno niepolecani przez samych twórców gry. Przez swoją przegiętość i brak równowagi jaki wprowadzają. Armia bez żadnych wad kto by nie chciał ;)

      Póki co najlepiej zapomnieć o opcji armii najemników. W najbliższym dodatku mają dostać poprawione , normalne zasady

  2. 07/06/2009 o 02:31

    O ile mnie pamięć nie myli nie, Mercenary nie liczą się do limitu trzech frakcji na armię najemników ;)

  3. 4 Gurthrog / Gobbos
    07/06/2009 o 08:07

    ale już AVA mają społowione prawda?

  4. 5 Husqvarna
    07/06/2009 o 11:21

    AVA mercenary mają swoje własne, tego się już nie dzieli. Swoja droga przypominam, że to frakcja kolekcjonerska i nie można nią grać na turniejach :)

  5. 6 Dabi
    07/06/2009 o 14:50

    Do gier domowych też się ta lista nie nadaje :)


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


Ćwierkanie!

  • Czemu nie było wczoraj wpisu? Bo pracuję nad czymś ekstra fajnym ;) No, i na weekend wyjezdzam do rodziny! 7 years ago
  • @nudge0nudge Only six tweets so far? Come on! You Can Do Better! I have faith In You! xD 7 years ago
  • Przeprowadzka zakończona spektakularnym sukcesem! Tesco 24h około trzysta kroków od wyjścia? Rozkosz! 7 years ago
Lipiec 2009
Pon W Śr C Pt S N
« Czer   Sier »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Staty:

  • 66,225 Wejścia

%d blogerów lubi to: