12
Lip
09

Gdy pędzel odstręcza…

Witajcie tym razem z tej strony Gomez. Dzisiaj poruszę problem z brakiem chęci do malowania. Chciałem go poruszyć z tego powodu że sam ostatnio mam taki problem. Może zacznę od początku…

Nie raz zdarza się że mówię sobie muszę to pomalować, bo nigdy nie skończę tej mojej orkowej armii. Później patrze na te moje figurki na pędzel i myślę sobie ,,tylko to nie to”. Następna myśl jaka przychodzi do głowy to: jak dzisiaj nic nie pomaluje to nic się nie stanie. I faktycznie jak raz nic nie pomaluje to oczywiście nic się nie stanie gorzej jak to już wejdzie w żyły, i przy każdej okazji do pomalowania czegokolwiek zaczyna się szukać wymówek. A wiadomo że chyba każdy woli mieć pomalowaną armię. Czasami jednak trudno jest wziąć się w garść i zacząć malować. Czytając wypowiedzi paru osób zauważyłem że problem braku motywacji i zwyczajnego braku chęci dotyczy nie tylko mnie.

Dlatego chciałem wam przedstawić kilka sposobów radzenia sobie z lenistwem, oraz brakiem chęci do malowania. Które z reguły mi pomagają (jednak jak czasami złapie się prawdziwego lenia to raczej nie ma na to sposobu).

Po pierwsze dobrze jest zaplanować sobie pracę, aczkolwiek ja robię to w sposób nie do końca oczywisty .Pomaga mi często to że powiem sobie ,,a pomaluję tylko jedną rączkę do shootasa bo co będzie chłopak bez ręki latał”, a kiedy już zacznę malować i się już rozkręcę to pomaluję często znacznie więcej niż sobie zaplanuję. Dobrym sposobem może być też przyjrzenie się modelowi którego chcemy pomalować i wyobrażenie sobie go po pomalowaniu, czasami efekt może wydać się o tyle dobry że chce się pomalować model tylko po to żeby zobaczyć tak ten model będzie wyglądać po pomalowaniu.

Najlepszym według mnie sposobem na złapanie chęci do malowania jest przeglądanie różnych blogów, oglądanie prac na coolminiornot oglądanie dobrych prac mi zawsze pomaga. Szczególnie pomaga oglądanie całych armii, albo dokładnie tego co chcemy pomalować najlepiej w barwach naszego zakonu/klanu/plutonu/roju (czy co tam chcecie pomalować). Oczywiście pomaga również przeglądanie kodeksów, white dwarfów i generalnie wszystkiego gdzie są widoczne pomalowane figurki. Często po przeczytaniu jakiegoś artu z którego dowiem się czegoś nowego chce się coś pomalować tylko po to żeby wypróbować nowy sposób.

Dobrym sposobem wydaje się także dołączenie do czegoś w stylu operacji Challenge lub założenie własnego bloga malarskiego, zarówno takiego na wh40k.pl jaki i na własnym serwerze. Sam bym sobie założył gdybym tylko umiał robić jakieś sensowne zdjęcia tym moim figurkom, bo komentarze w stylu ,, super, ten Warboss ci się udał czekam na więcej” są motywujące. Tak jak to że można otrzymać parę cennych rad i sama już chęć wypróbowania porad zmusza nas do malowania ; ) .

To tyle jeśli chodzi o moje sposoby. Teraz bierzcie pędzle w dłonie i biegnijcie coś pomalować ; ) .

Ps. Zawsze można wmówić sobie że jeśli czegoś nie pomalujemy to ugryzie nas szkieletowata buteleczka , ale nie jest to jeszcze sprawdzony sposób ; )

2 Responses to “Gdy pędzel odstręcza…”


  1. 1 Gurthrog / Gobbos
    07/12/2009 o 00:55

    ja mam problem nieco innej natury, przeświadczenie że nie potrafię to raz, zasuszone farbki to dwa i na sam koniec co też jest ważne nie za bardzo wiem jak bym chciał armię pomalować

  2. 07/12/2009 o 14:23

    Trve Trve tylko błędy ortograficzne moglibyście chłopaki zniszczyć. bo co jak co ale „wmuwić” i „tym figurką” sie do publicystki popularnohobbystycznej nie nadaje :P


Skomentuj

Ćwierkanie!

  • Czemu nie było wczoraj wpisu? Bo pracuję nad czymś ekstra fajnym ;) No, i na weekend wyjezdzam do rodziny! 7 years ago
  • @nudge0nudge Only six tweets so far? Come on! You Can Do Better! I have faith In You! xD 7 years ago
  • Przeprowadzka zakończona spektakularnym sukcesem! Tesco 24h około trzysta kroków od wyjścia? Rozkosz! 7 years ago
Lipiec 2009
Pon W Śr C Pt S N
« Czer   Sier »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Staty:

  • 66,225 Wejścia

