29
Paźdź
09

Doktor O w przyszłości alternatywnej!

infzab

No cóż, obiecałem wpis na wczoraj co prawda, ale złośliwość rzeczy martwych ostatnio solidne daje mi w kość, i mój wierny staruszek laptop odmówił dziś  w drastyczny sposób posłuszeństwa – jeden z kabelków w matrycy się „odłączył”, co zmusiło mnie do rozkręcenia obudowy ekranu, by do tego kabelka sięgnąć.  Trudna sztuka, kiedy w mieszkaniu nie ma śrubokrętu! Kiedy wydawało mi się, że wszystko jest już w porządku, zasilacz przestał zasilać – ha, okazało się, że kable są pozrywane, musiałem zdjąć izolacje i je na nowo ze sobą poskręcać, po czym obkleić  taśmą izolacyjną.  Słowem,  pół  dnia mi zeszło na walce z osprzętem. Mam teraz jedyny na świecie laptop obklejony taśmą  klejącą do paczek! Ale cóż, musiałem, bez niego i potęgi Internetu nie mogę żyć, taki już jestem zależny od tego narzędzia. A jeżeli już przeszedłem do narzędzi  w ten niezwykle gładki i elegancki sposób, to czas zaprezentować  temat wpisu, a mianowicie „Jak odpowiednio wykorzystać nasze zabawki, by wrogowi było  smutno a nam wielce radośnie”.

Zabawki aka „Gear, Wargear, Equipment, Items…” Wszystkie te małe drobnostki, które nasi plastikowi czy też metalowi żołnierze  noszą  ze sobą na pole  bitwy.  Każda gra figurkowa korzysta z bardzo bogatego skarbca tychże  przedmiotów, każdy taki przedmiot ma mniejszy lub większy wpływ na grę. Naturalnym truizmem jest stwierdzenie, iż nauka dobrego wykorzystania każdego dostępnego nam narzędzia jest jednym z kluczy do osiągnięcia sukcesu.  Nawet, jeżeli wykluczymy wszystkie bronie z tej listy, pozostanie nam spokojnie szeroki wachlarz zabawek, które wpływają na funkcjonowanie pojedynczych jednostek lub wpływają w jakiś sposób na samo pole bitwy. I choć – jak już zaznaczyłem – każdy system posiada niezły dorobek tychże, to dziś chciałbym skupić  się na zabawkach oferowanych przez Infinity, bo właśnie tutaj obfitość, unikalność i wpływ przedmiotów na grę jest niewyobrażalnie wysoki. I czy jakakolwiek inna gra ma roboty-koale, które są szarżującymi na wroga ładunkami wybuchowymi?

Mechanika Infinity jest prosta i intuicyjna, ale nie prostacka. Pozwala twórcą  systemu na tworzenie niesamowitych przedmiotów, które dają  w  ręce gracze zupełnie nowe możliwości taktyczne. W systemie skirmishowym jest to tym bardziej widocznie ze względu na niewielką  liczbę  biorących udział w starciu modeli, co w sumie wymusza na twórcach jak i graczach takie budowanie listy, bo wprowadzić do rozgrywki jak największe spektrum opcji i możliwości. Kiedy budujemy formację, nie polegamy tylko na karabinach Kombi, ale dorzucamy snajperkę, działko klejowe, granaty elektromagnetyczne, X-Visor, projektor holografów i wiele, wiele innych! By jednak inwestycja się spłaciła, musimy w pełni poznać wszelkie możliwe sztuczki dostępne dla danego ekwipunku i z nich korzystać! (to ważne, wbrew pozorom. Wszyscy wiedzą, że największym atutem karabinu snajperskiego jest jego ogromny zasięg, ale bardzo niewielu graczy aktualnie korzysta z tej zalety, umieszczając  swoich snajperów  w samym centrum walki, na wyciągnięcie wrażej ręki. A przecież jego skuteczny zasięg pozwala mu na spokojne stanie w samym rogu pola bitwy i sianie zniszczenia z gwarantem bezpieczeństwa!). Ciężko opisać wszystkie możliwości oferowane przez wszystkie dostępne w systemie przedmioty. Jest tego za dużo, a na dodatek ciągle odkrywane są nowe zagrania i triki. Poniżej chciałbym jednak zaprezentować kilka ze wszech miar słusznych konceptów wykorzystania szeroko dostępnego sprzętu, jak Multispectral Visor, Miny, E/Mauler itp, etc.

Miny, czyli te małe i śmiertelnie niebezpiecznie ładunki wybuchowe rzuca w taki sposób, by ktoś z entuzjazmem w nie wdepnął, co zapewni mu rozrywkę. Naturalnie, w świecie przyszłości zwykła mina była by niewystarczająca, konieczne było wprowadzenie ulepszeń, by była jeszcze bardziej śmiercionośna! Miny w Infinity są stawianymi na polu bitwy zakamuflowanymi znacznikami, które nie wybuchną w twarz przyjacielskiej jednostce, i w które nie trzeba wcale wejść, by się aktywowały. Jeżeli przeciwnik wykona jakąś akcję w zasięgu eksplozji naszej niespodzianki, to po prostu ma pecha, tym bardziej że miny przyszłości potrafią wybuchać kierunkowo, niczym nowoczesne claymore’y. Miny są bardzo mocnymi narzędziami kontroli terenu i jest to ich pierwsza i najbardziej oczywista rola. Infiltrator uzbrojony w pakiecik ładunków może  zaminować  wejście do pomieszczenia, ciasny korytarz lub po prostu postawić minę, by wymusić na przeciwniku obranie innej trasy (do której ma perfekcyjny Line Of Sight zakamufowany snajper, dla przykładu). Miny mogą się również spełniać w roli bardzo mocnej broni ofensywnej! Zagranie „zza rogu” jest już kanonicznym trikiem dostępnym graczom w Infinity. Nasz model może czaić się za rogiem budynku, w absolutnej osłonie (przeciwnik go nie widzi wcale a wcale) i spokojnie położyć minę w taki sposób, by ta wystawała już poza róg i miała możliwość wysadzenia kogoś to kingdom come. Ten manewr daje nam możliwość  bezpiecznego eliminowania twardych lub uzbrojonych w zabójcze pukawki modeli przeciwnika – niczym nie ryzykujemy, a mamy szansę na łatwe zdjęcie wrażego wojaka. Drugie ofensywne wykorzystanie min łączy się z wrogim modelami Impetous, które zawsze muszą biec po jak najkrótszej trasie w kierunku najbliższego przeciwnika – podejście pod taki model, postawienie miny i oddalenie się tak, by wciąż być na lini postawionej miny i być najbliższym dostępnym wrogim modelem to dobra taktyka na pozbycie się mocnych i nadaaktywnych modeli Impetous.

Odmianą miny jest E/Mauler, czy jak kto woli – młot elektromagnetyczny. Ten wbijany w ziemię słupek razi wrogie jednostki które podejdą za blisko wyładowaniem elektromagnetycznym, które ma szansę na wyłączenie wrogiego ekwipunku a w wypadku ciężkiej piechoty i TAG’ów, nawet ich unieruchomić. Niestety E/Maulery nie posiadają kamuflażu i mogą być dość łatwo odstrzelone co jednak może się okazać dla nas korzystne – wróg, który aktywuje swój model tylko po to, by odstrzelić E/Maulera postawionego w niewygodnej dla niego pozycji ryzykuje otrzymanie zestawu ARO – no, chyba że strzela z pozycji, w której nikt nie widzi jego żołnierza. Dobrze jest więc połączyć  dobrze umiejscowiony E-młotek ze snajperem w dogodnym, wysokim miejscu, który ma oko na wrogie modele.  Nie ma przebacz, albo przeciwnik zaryzykuje i pozbędzie się  młotka blokującego ważny punkt na polu bitwy, albo nie zaryzykuje i będzie musiał posłać do tego punktu lżejszą piechotę, dla której impuls E/M nie stanowi zagrożenia… za to ten snajper czy HMG na dachach, już bardziej!

Multispectral  Visor to kolejna wysoce unikalna i bardzo potężna zabawka. Ten zaawansowany technologicznie sprzęt pozwala naszemu żołnierzowi na dostrzeganie tego, co niedostrzegalne. Ogółem, osprzęt ten niweluje ujemne modyfikatory podczas odkrywania i ostrzału zakamuflowanych modeli, jak i pozwala prowadzić ostrzał przez zasłonę dymną i strefy niskiej przejrzystości (chałupnicze tłumaczenie low visibility zones). Trzeci poziom tej zabawki pozwala na prowadzenie skutecznego ostrzału do zakamuflowanych wrogów bez konieczności ich odkrywania, co samo w sobie jest niezwykle potężną umiejętnością i nie trzeba za bardzo kombinować z możliwościami użycia tej zdolności w walce. Naturalnym wnioskiem wysnutym po kilku grach z wykorzystaniem tej zabawi będzie jej niezwykła spolegliwość  z granatami dymnymi! Rzucamy granat dymny, wychodzimy naszym uzbrojonym w Multiokulary potworem i pesktujemy bezkarnie naszych biednych przeciwników, schowani bezpiecznie za chmurą dymu. Charontyd z HMG z Seed Soldierem i jego wierną wyrzutnią dymnych granatów tworzą mordercze i wyjątkowo skuteczne kombo. Postać posiadająca Multispectral Visor pozwala nam również na oszczędność w rozkazach, gdyż może odkryć zakamuflowany model dla całej twojej formacji nie wykonując testu Odkrywania, lecz zwyczajnie trafiając w cel i wymuszając na nim rzut na pancerz. A jako że każdy test używający kości odkrywa model w kamuflażu… no, sami rozumiecie!

A jest to tylko opis trzech spośród niezliczonych zabawek dostępnych w Infinity – spisanie ich wszystkich wraz z pełnym zakresem ich wykorzystania wystarczyłby, by wydać książkę zatytułowaną „Sprzęt w Infinity i jak go używać”. Wszystkie te zabawki dodają nowe warstwy taktyczne do rozgrywki i wymuszają na graczach niezwykłą elastyczność oraz myślenie niekanoniczne.  Ktoś w końcu wymyślił tę „minę zza rogu”, prawda?

Reklamy

5 Responses to “Doktor O w przyszłości alternatywnej!”


  1. 1 el
    10/30/2009 o 00:47

    Zestaw Djan z HMG i MSV2 + Muyib z granatnikiem to u mnie właściwie must have. Panowie pięknie się uzupełniają. I choć duet nie jest zbyt finezyjny to potrafią napsuć krwi ;)
    Warto wspomnieć jeszcze o bajerku zwanym palbotem, nasmatem, czy kto tam co jeszcze ma. Dzięki małemu robocikowi za grosze nasz medyk może stawiać na nogi poległych siedząc w jakimś przytulnym coverze.

  2. 10/30/2009 o 10:19

    Fajne te miny, troche brutalne takie zagrywki. :-)

  3. 3 Gurthrog / Gobbos
    10/30/2009 o 17:49

    najlepiej jest zaminować się monofilamentowymi minami w bitwie z ariadną i niech se ta banda berserkerów z chain riflami biegnie

  4. 01/06/2015 o 18:01

    Interesujący pomysł na bloga. Zazdroszczę ilości odwiedzających.
    Mój blog jraczej nie jest tak często odwiedzane, jednakże daje mi trochę radości.
    Jeżeli pasjonuje Cię budownictwo to serdecznie zapraszam.

  5. 01/21/2015 o 05:18

    Bardzo ładny wygląd strony. Własnoręcznie robiony czy też to szablon?


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


Ćwierkanie!

  • Czemu nie było wczoraj wpisu? Bo pracuję nad czymś ekstra fajnym ;) No, i na weekend wyjezdzam do rodziny! 7 years ago
  • @nudge0nudge Only six tweets so far? Come on! You Can Do Better! I have faith In You! xD 7 years ago
  • Przeprowadzka zakończona spektakularnym sukcesem! Tesco 24h około trzysta kroków od wyjścia? Rozkosz! 8 years ago
Październik 2009
Pon W Śr C Pt S N
« Wrz   List »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Staty:

  • 66,349 Wejścia

%d blogerów lubi to: