26
List
09

Mamo, chodźmy do Ludzkiej Sfery!

Infinity. Tak, znamy temat, więc fanatycznych miłośników Bojowego Młotka gorąco przepraszam, ale są tutaj jeszcze czytelnicy, którzy bardzo lubią Infinity i z drżeniem łydek oczekują kolejnych tekstów traktujących o tym przecudnym systemie. Tak, każdy wie, że ja również jestem fanatykiem – umiarkowanym i całkiem skalkulowanym w swych poglądach, ale jednak! Czy jest jakikolwiek miłośnik Infinity w galaktyce, który nie wyczekuje pierwszego dodatku do systemu z bezbrzeżną ekscytacją? Human Sphere, gdyż tak nazywa się suplement, wprowadzi do gry sporo nowych narzędzi i zabaweczek!  Oczywiście wszyscy od dawna wyczekiwali już ogłoszonych sektorialnych armii, ale prawdziwą podnietę czuć dopiero teraz, kiedy zbliża się wyjście nowej frakcji – ALEPH – oraz świeżych informacji na temat nowych możliwości prowadzenia rozgrywki, jak chociażby wprowadzenie zasad Drużyn Ogniowych (Fireteams), luźnego wariantu jednostki na polu bitwy!

Sektoriale, czyli formacje z klimatem

O armiach sektorowych wiemy już od dawna, ale  tak naprawdę widzieliśmy listę  tylko jednej – Japońskiej Armii Radosnego Wyzwolenia! Ok, nie każdy śledzi nowości, nie każdy z łaknieniem wczytuje sie we wszystko, co dotyczy systemu, więc  zaczniemy po kolei. Każda frakcja w świecie Infinity składa się z dwóch co najmniej podfrakcji – dla przykładu, na Ariadne składają się jednostki z USAriadny, Merovingii, Kaledonii i Neosowietów a w siłach Połączonych Armii znajdziemy siły Moratów,  specjalistów EMI, robalowatych Exrahów i surwiwalistów z  rasy Shasvastiich. Korzystając  z tego faktu panowie z Corvus Belli postanowili dać  graczom nowe listy na których będa mogli budować swoje armie! Formacja sektorowa ma limitowany zakres jednostek, gdyż korzystać będzie praktycznie tylko z tych żołnierzy, którzy rzeczywiście pochodzą z danego sektora. Tak więc Morat Aggresion Force składać się  będzie z – szok i zaskoczenie! – Moratów z  dodatkowym neutralnym wsparciem biobotów EMI. Ok, pytanie brzmi – co mi daje to, że mam mniejszy wybór jednostek w budowaniu swojej siły uderzeniowej? A odpowiedź brzmi: dodatki. Pierwszym dodatkiem jest zmieniove AVA poszczególnych jednostek. Dla przykładu, Suryata w normalnym Kombinacie możemy mieć jednego, za to w Morat Aggresion Force będziemy mogli ich mieć z pewnością dwóch, jak nie więcej! Podobnie z boskimi Rasyatami! Już sama zmiana AVA przekona kilku graczy do przerzucenia się na sektorialną formację. Ale oczywiście to nie wszystko: formacje sektorowe będą miały dostęp do specjalnych postaci, wypasionych bohaterów imiennych – niewiele na razie o nich wiadomo poza tym, że będą. Obok tego wybranie sektora ma nam dać jakiś dodatkowy zestaw zasad i bonusów, który ma być gratyfikatą za ograniczenie puli jednostek do wyboru – jest to tylko plotka, ale ma duże szanse na stanie się faktem. Osobiście jestem fanem całej idei – często-gęsto gracze sami zawężają sobie wybór jednostek by armia była bardziej klimatyczna a nie prezentowała sobą przekroju „Każdy z Innej Parafii”. Bo czyż  wielka formacja samych wściekłych szkotów nie jest pięknym widokiem na polu bitwy?

Nowa frakcja, czyli SkyNet

Tak tak, na to tak naprawdę najbardziej czekamy  na nowiutką i apetyczną  frakcję do Infinity, ALEPH! Co to jest? Myśl  SkyNet który nie jest zły i nie chce zniszczyć  świata,  lecz działa dla dobra i rozwoju całej ludzkości. ALEPH to taka raczkująca Ewoluująca Inteligencja (to to potężne AI władające kosmicznym imperium i siłami kombinatu). Jest też powodem, dla którego EI tak bardzo pragnie podbić  ludzką sferę – Ewolucyjna Inteligencja poszukuje bowiem istot zdolnych do wykreowania potężnych sztucznych inteligencji, które będą w stanie poznać ostateczną prawdę wszechświata.  ALEPH jest więc smakowitym kąskiem dla łakomej ekspansji sił Połączonych Armii. Niewiele jednak wciąż wiemy na temat samej frakcji. Prawdę powiedziawszy, to nic ponad nazwę – czy będzie się składać tylko z robotów i androidów bezpośrednio kontrolowanych przez sztuczną inteligencję? Czy może będzie to mieszanka cyborgów, robotów, automatów i agentów O-12? Tak czy owak nowa frakcja to nowa frakcja – zobaczymy jakie będą jej słabe a jakie mocne strony. Czy będzie dominować w remotach i TAG’ach i wypchnie z tej roli PanO/Nomadów? Wszelkie spekulacje możliwie bo nic nie jest pewne. Jednak w grudniu ma się już pojawić książka, a to ozancza, że ALEPH również powinien uderzyć w sklepowe półki. Wyczekujmy go więc z odpowiednio nabożnym przygotowaniem (Jedyna obawa jaka mną trzęsie tkwi w tym, że ALEPH nie powinien być nawet w dziesiątej części tak zaawansowany jak EI – nie powinien więc dostać swojego Charontyda czy technologii VooDoo pozwalającej na tworzenie biobotów – mam nadzieję, że panowie z CorvusBelli pamiętają o tym!).

Fireteams, czyli opłaca się nas brać  więcej

Fireteams to sposób na gratyfikację tych graczy, którzy biorą kilka takich samych modeli na pole bitwy. Inaczej mówiąc  jest to narzędzie na wzmocnienie liniowej piechoty takiej jak Fizylierzy, Alguacils czy Morat Vanguards, którzy aktualnie pełnią funkcję lekkiego ogniowego wsparcia i cheerleaderki w jednym. Fireteam oznaczać będzie nie mniej, nie więcej jak to, że dane modele pochodzą z jednej jednostki, z jednej drużyny – znają cię jak stare konie, razem trenowali i mają dostęp do specjalnych szkoleń dla danej jednostki. W zasadach oznacza to dodatkowe bonusy i możliwości dla modeli działających w obrębie Fireteamy – jak to będzie działać? Prawdopodobnie będzie to rozbudowany wariant Rozkazu Koordynowanego, gdzie modele będą miały większą swobodę działania i nowe możliwości realizowania tego rozkazu. Dla przykładu, mamy trzez Fizylierów – HMG, Zwyklaka i Doktora. Korzystając z klasycznego koordynowanego rozkazu będą oni musieli wykonać taki sam zestaw akcji. Jeżeli będą jednak w Fireteamie być może dostaną szansę na wzajemne uzupełnianie się: gość z HMG robi Suppresive Fire a w doktor i zwyklak biegną kryci jego ogniem. Mniej więcej tak to ma wyglądać i moim zdaniem jest to prawdziwie mamuci orgazm dla każdego gracza. Dobrze zbudowane zasady drużyn ogniowych wprowadzą  do gry zupełnie nowy poziom taktycznych zagrywek. Gracze naprawdę poczują, że kierują specjalną jednostką do zadań specjalnych, świetnie wyszkoloną i zorganizowaną, a nie zwykłymi trepami którzy potrafią jedynie biegać i strzelać w co popadnie.

Słowem, jest na co czekać. Mój rozrastający się Kombinat z chęcią poeksperymentuje z sektorami Shasvastii i Moratów, z radością też wypróbuje wszystkie dostępne mi Fireteamy i z otwartymi ramionkami przyjmę nowe modele i imienne postaci mojej kochanej Ewoluującej Inteligencji. A przecież to nie są  wszystkie informacje i nowości jakie szykuje dla nas suplement Human Sphere – to dopiero uwertura!

Reklamy

19 Responses to “Mamo, chodźmy do Ludzkiej Sfery!”


  1. 1 Mordecai
    11/26/2009 o 12:17

    Z niecierpliwością wyczekuje owego dodatku – ALEPH, oddziały sektorowe czy drużyny ogniowe to wszystko sprawia, że warto będzie poświęcić czterdziestkę na ołtarzu ofiarnym (dziękuje GW za to, że tak pięknie zniechęciło mnie do rozgrywki).

  2. 2 el
    11/26/2009 o 16:05

    Z niecierpliwością czekam na nowy podręcznik. Mam nadzieję, że CB pozostanie wierny tradycji i udostępni legalnego PDFa. Najbardziej interesuje mnie sektorówka haszaszynów, powinno być wesoło ;)
    Saise: Kiedy pchnąłeś do mnie paczkę? Chciałbym wybrać się na turniej do Torunia, niestety na razie nie bardzo mam z czym… Wczoraj jeszcze jej w domu nie było ;).

  3. 3 Pok
    11/26/2009 o 18:29

    >że ALEPH nie powinien być nawet w dziesiątej części tak zaawansowany jak EI

    A to zależy wyłącznie od tego czy ludzie nie założyli mu jakiejś blokadki na samo-doskonalenie. Bo teoretycznie jak AI może to robić, to mamy do czynienia z przekroczeniem punktu osobliwości technologicznej, i jakiekolwiek prognozy na temat tempa i stopnia rozwoju stają sie nieaktualne;)
    Ja tam stawiam na dronki wspomagane Asurami(agentami trans-ludzkimi w zmilitaryzowanej wersji ciała Boddhisav..shiv..no, właśnie)

  4. 4 Gronostaj
    11/26/2009 o 23:33

    Mordka ni się już raduje na samą myśl o suplemencie a szczególnie o sektorialnej armii Moratów:) wyobraźcie sobie stado wojowniczych pawianów na stole gdzie każdy wojowniczy pawian obdarza swego wojowniczego pawianiego kolegę cząstką swojej wojowniczości:)jak dla mnie cud miód i orzeszki(z dużą dozą pawianiej wojowniczości)

    Mam jednak pewne obawy czy koncepcja fireteams’ów nie popchnie skirmiszowego Infinity w kierunku squad based game. Ale to dopiero w praniu wyjdzie (oby nie wyszło).

    Co do podręcznika jestem przekonany że będzie udostępniony w PDFie.

    • 5 Dabi
      11/27/2009 o 00:20

      Wydaje mi się iż nie pójdzie to w tą stronę (do tego potrzebna byłaby całkowita przebudowa mechaniki systemu). Raczej poprawi skuteczność jednostek liniowych w ofensywie :) Pewnie lepsze opcje skoordynowanych rozkazów.

      A podręcznik już potwierdzono, że za free w części z zasadami oraz listami armii będzie.

      Ja czekam na społeczność Alpha Praxis ;)

  5. 6 R2D2
    11/27/2009 o 14:37

    Czyli CB już zaczyna rozmieniać się na drobne, za kilka lat będziemy narzekać na nich zamiast na Genialnego Wydawcę ;).

  6. 7 mr_Denial
    11/27/2009 o 17:26

    Z jednej strony się ciesze, że wyjdzie ta książka,
    z drugiej sie boje, że CB przed oczami ma te miliony co je zbaczyło już GW jak i Rackham w swych poczynaniach.

    Już widzą tą bandę jeleni, która kupuje te modele, które do tej pory miały ava 1, a teraz mają 3, te jednostki, które sie nie nadawały do niczego, a teraz to killerzy ;) i wszyscy ju zakupią.

    Oczywiście moja wizja i obawy to czysto fatalistyczne podejście do tematu, ale tam gdzie piniądz tam pokusa, a historia pojkazała już, jak wielcy stali się znani, ale niekoniecznie lubiani ;]

    Kończąc biadolenie osobiście najbardziej czekam na tą nową rasę
    i trzymam kciuki, aby zasady były przemyślane.

    • 8 Anonim
      11/27/2009 o 17:52

      a która jednostka sie nie nadaje do niczego ?? w nomadach jedynie narzekam na securitate której używanie jest mocno okazyjne

      • 9 Dabi
        11/27/2009 o 19:00

        Hehe właśnie Securitate mi się skojarzyło jako jednostka do niczego ;)

      • 10 magnus
        11/28/2009 o 21:01

        nie mówie że odraz udo neiczego albo baaardzo specyficzna ;P z 250 punktów, armia typowej tunguski czemu nie ;)

  7. 11 magnus
    11/27/2009 o 17:56

    komentarz powyżej został napisany przeze mnie jakby coś ;)

  8. 12 Pok
    11/27/2009 o 21:07

    Cóż, w sumie dobrze że jedyne na co mozna narzekać to oddalona w przyszłość przemiana CB w złowrogie Imperium, to znaczy że nie ma na co za bardzo narzekać obecnie:P

  9. 13 Anonim
    11/28/2009 o 00:02

    @Saise

    Kolega kupił od Ciebie T34. Zapłacił przelewem, ponad 2 tygodnie minęły, figurek nie otrzymał. Nie ładnie. Proszę o wyjaśnienie na moje gg: 9079009; Piotr

  10. 14 Husqvarna
    11/28/2009 o 09:09

    Ja tam nabrałem zaufania do CB, bo jednak przez te wszystkie lata nie zrobili nic, co by rozbalansowywało system, jedynie usprawniali rozgrywkę. I póki nic takiego nie zrobią, to będę ich uważał za poważną firmę.

    No ja czekam… w sumie na wszystko, szkoda tylko, że w podanych przykładach sektorówek nie ma PanOceańskiej armii zakonnej, będę musiał się zadowolić siłami Neoterry ( więcej Auxilii = mniam ).

  11. 15 Pok
    11/28/2009 o 19:25

    na engforum ktoś wspominał ze pano ma 3 sektórkwe,własnie rycerstwa,ale na ile to pewne to nie wiem. I nadal żałuję ze nie ma Svalarheimy zamiast durnych jungle fighterów.

  12. 16 R2D2
    11/29/2009 o 00:32

    Pok, z tą Svalarheimą masz 100% rację. Osobiście chętnie zagrałbym też Varuną.

  13. 17 Husqvarna
    11/29/2009 o 11:18

    Wystawiasz Cutra, dopełniasz fizylierami i masz Varunę, jak się patrzy :D

    Bardzo fajny tekst ( żeby nie było, że tylko wrzucam głupi komentarz ) ;)

  14. 18 R2D2
    11/29/2009 o 21:43

    Właśnie teraz gram Cutter+Kamau+Fizylierzy :). Ale chciało by się więcej i bardziej wyspecjalizowanie ;)

  15. 07/22/2014 o 17:05

    I read this post completely about the difference of most recent
    and previous technologies, it’s awesome article.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


Ćwierkanie!

  • Czemu nie było wczoraj wpisu? Bo pracuję nad czymś ekstra fajnym ;) No, i na weekend wyjezdzam do rodziny! 7 years ago
  • @nudge0nudge Only six tweets so far? Come on! You Can Do Better! I have faith In You! xD 7 years ago
  • Przeprowadzka zakończona spektakularnym sukcesem! Tesco 24h około trzysta kroków od wyjścia? Rozkosz! 8 years ago
Listopad 2009
Pon W Śr C Pt S N
« Paźdź   Gru »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Staty:

  • 66,349 Wejścia

%d blogerów lubi to: